Start arrow O szkole
KILKA SŁÓW O NASZEJ SZKOLE

 

Image 

 

Położenie
Nasza placówka jest szkołą miejską, jednak położoną na uboczu, z dala od ruchliwych arterii i typowego ulicznego hałasu. Pagórkowaty teren, cisza i spokój oraz zieleń otaczająca obszar  Zespołu stanowią niezaprzeczalny urok tego miejsca. Dodatkowym atutem jest społeczność Ocic, stosunkowo nieliczna, tworząca środowisko ludzi znających się nawzajem i zaangażowanych społecznie.


Historia i teraźniejszość
Szkoła ma bogatą, wywodzącą się sprzed wojny tradycję. W jej annałach zapisane są dzieje, będące odbiciem historii Europy i ludzi zamieszkujących Ocice. Od 1938r (oprócz kościoła) była centralnym punktem tych terenów, jakże ciekawych pod wieloma względami. To tędy wiódł trakt dyliżansowy i prawdopodobnie droga króla Jana III Sobieskiego zdążającego na Wiedeń. To tutaj powstała pierwsza  stacja sejsmiczna dr Mańki. To tu znaleziono głaz polodowcowy, niemy świadek formowania się  tej ziemi.
Obecnie placówka przemienia się w centrum coraz bardziej rozrastającej się, modnej dzielnicy miasta. Powstają nowe osiedla domów jednorodzinnych i  nowe ulice. Przed szkołą staje ważne zadanie obiektu integracyjnego, kulturotwórczego i naukowego.


Architektura i funkcjonalność
Budynek szkoły jest niezwykle pięknym i interesującym obiektem. Zachwyca doskonałym połączeniem zabytkowej linii z nowoczesną lekkością i rozmachem. Jest przestronny i wygodny. Swobodnie mieści pracownie przedmiotowe, świetlice, pokoje do zabaw dla przedszkolaków, aulę, pełnowymiarową salę gimnastyczną, stołówkę, kuchnię, bibliotekę oraz wiele innych pomieszczeń. Dzieci i personel placówki czują się tu dobrze i wygodnie. Generalny remont przeprowadzony w latach 2000-20007  uczynił szkołę  jasną i nowoczesną,  przy jednoczesnym zachowaniu  jej zabytkowego stylu i uroku.

 

Pracownicy i uczniowie
Do zadań edukacyjnych i  wychowawczo-opiekuńczych są zatrudniane w naszej szkole osoby kompetentne, wykształcone i ambitne, stale rozwijające swoje umiejętności i doskonalące warsztat pracy. Dobro dziecka jest dla nich nadrzędnym celem, implikującym postawy i zachowania w różnych sytuacjach. Żadne dziecko nie jest tu anonimowe-wszystkie są znane pracownikom, nazywane po imieniu i każde może liczyć na zainteresowanie i pomoc. Ponieważ liczba uczniów nie przekracza 150-200, bez trudu poznajemy ich problemy, sytuację rodzinną, status materialny, a także system wartości i zagrożenia, na jakie często są narażeni. Zawsze staramy się pomóc, stosując różne dostępne środki i metody. Solidarnie i zgodnie robimy wszystko, aby wychować młodego człowieka na osobę wartościową, żądną wiedzy i świadomą swojej wartości.

 

RAPORT Z EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ - styczeń 2017  - dok. pdf  

 

 

 
« poprzedni artykuł